Képzésünket elsősorban azoknak a szakembereknek hirdetjük meg, akik a serdülő korosztállyal foglalkoznak.
A bemutatott módszer segítséget nyújthat a szakembereknek a hatékony csapatépítésben, a kooperáció kialakításában, kommunikáció javításában. Ismereteket kaphatnak arról, hogy hogyan érdemes megtervezni, levezetni és lezárni serdülőknek tartott önismereti csoportokat. Emellett a képzés abban is segíthet, hogy hogyan lehet kamaszok érdeklődését felkelteni, figyelmüket fenntartani, illetve a lázadás ellenére kölcsönös együttműködést kialakítani. A résztvevők betekintést nyerhetnek az alkalmazott módszerekbe, technikákba, feladatokba és játékokba.
A kamaszok életében az önismereti csoport a következő területeken bizonyul eredményesnek: önkifejezés elősegítése, önismeret mélyítése, megküzdési stratégiák fejlesztése, kortárs kapcsolatok javítása, hatékonyabb konfliktus- és indulatkezelés, deviancia megelőzése és megszüntetése, beilleszkedés elősegítése, az identitáskrízis feloldása. A tapasztalatok bizonyítják, hogy a csoportokon való részvétel következtében tüneti szinten változások figyelhetőek meg: csökken a szorongás, javul a felnőttekkel való kapcsolat és a kommunikáció, növekszik az énerő, a fiatalok egyfajta „hitet” nyernek abban, hogy képesek saját sorsukon változtatni. A világ megélhetővé, értékessé válik, melynek következtében a tudatmódosító szerek használata csökken, feleslegessé válik.
Előadók: Bukor Ivett szociálpedagógus, Farkas Luca klinikai szakpszichológus, Dr. Máté Mónika gyermek-és ifjúságpszichiáter szakorvos, Szertics Péter pszichológus
A képzést a Semmelweis Egyetem akkreditálta.
Bővebb információ a honlapon olvasható!
|